• Website
  • Kennisbank
  • Actueel
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.

Ik heb problemen met registreren/verbinden van de eTwist. Wat moet ik doen?

eTwist

Mocht u problemen hebben met het registreren en verbinden van de eTwist met één van onze apps of server dan kunt u de volgende stappen volgen:


1. Controleer of de thermostaat verbonden is met het WIFI netwerk

Als eerste is het belangrijk om te controleren of de thermostaat wél verbonden is met het WIFI netwerk.

Ga op de thermostaat de menustructuur in door op de bovenste knop in de draaiknop te drukken. Vervolgens gaat u naar Instellingen – WIFI

Na een aantal seconden wachten moet u hier het WIFI netwerk tegenkomen waarmee gekoppeld is / of waar gekoppeld mee moet worden. Het WIFI netwerk mag qua signaalsterkte niet onder de drie streepjes zakken (de sterkte ziet u achter de netwerknaam).

Ziet u het netwerk niet terugkomen en weet u zeker dat de eTwist dit netwerk wel op zou moeten pakken? Het kan zijn dat het WIFI netwerk dan op 5 GHZ bandbreedte signaal uitzend. Onze eTwist kan alleen met 2.4 GHZ omgaan. Mocht u het netwerk niet zien in de lijst dan adviseren wij u om contact te zoeken met de internetprovider om het netwerk op 2.4 GHZ te laten zetten.
 
Als er geen vinkje voor de netwerknaam staat dan betekent het dat het WIFI netwerk niet is verbonden op de eTwist. U kunt dan op het juiste netwerk gaan staan en bevestigen met de bovenste toets. U zult vervolgens het WIFI wachtwoord moeten invullen.

Let op dat na het invullen van het wifi wachtwoord je naar “het vinkje symbool” gaat dat ergens tussen de cijfers en letters staat. U ziet vervolgens ook als u op dit vinkje staat klaar in beeld komen. U kunt nu het wachtwoord met de bovenste toets bevestigen.

2. Controleer de verbindingen bij Technische Informatie

Om snel een diagnose te kunnen stellen waarom de eTwist niet wilt verbinden met de app of onze server is het handig om de Technische Informatie te raadplegen.

Deze vindt u door kort op de bovenste toets te drukken en de menustructuur te openen. Draai nu helemaal naar rechts totdat u bij de laatste optie “Technische Informatie uit komt”. Draai naar rechts en u kunt de drie verbinding statussen zien.

Achter WIFI, Internet en Serververbinding moet alle drie verbonden staan. Hieronder een korte omschrijving welke scenario’s zich kunnen voordoen.

WIFI, Internet en Serververbinding alle drie niet verbonden:
In deze situatie is er al geen verbinding met het WIFI netwerk waardoor er ook geen internet en serververbinding gemaakt kan worden. Volg de stap hierboven om te verbinden met het WIFI netwerk.

Wel WIFI verbinding, geen internet en serververbinding
Indien er wel WIFI verbinding is maar geen internet en serververbinding is dan zit het probleem ergens in de internetverbinding. Het kan zijn dat het internetsignaal niet puur en alleen op 2.4 GHZ bandbreedte signaal staat ingesteld. Mocht u Ziggo internet hebben dan adviseren wij u om de SmartWIFI app van Ziggo te downloaden en de optimalisatie optie in de app te gebruiken.

Mochten deze issues het probleem niet verhelpen dan zou u de eTwist nog eens kunnen resetten door voor 30 seconden de CV-ketel of Warmtepomp spanningsloos te maken. Hiermee reset u de eTwist. Helpt dit ook niet dan kunt u het beste uw internetprovider raadplegen.

Wel WIFI en internetverbinding, maar geen serververbinding
In dit specifieke geval is uw WIFI en internetverbinding prima, maar is er geen verbinding met onze server. Dit probleem is meestal op te lossen door de eTwist te resetten. Dit doet u door de CV-ketel of Warmtepomp voor 30 seconden spanningsloos te maken.

Daarna kunt u de stroom er weer opzetten en de eTwist zal vervolgens opnieuw opstarten. Dit ziet u door het Welkomscherm dat in beeld komt op de thermostaat. Zodra de eTwist opnieuw is opgestart zouden alle drie de verbindingen bij Technische Informatie op verbonden moeten komen te staan.

Mocht dit echter nog steeds niet het geval zijn dan kunt u onze website raadplegen, er kunnen ook serverproblemen aan onze kant zitten.

3. Extra tips en trucs

  • Probeer als eerste altijd de eTwist een keer te resetten door deze voor 30 seconden spanningsloos te maken. Dit doet u door de stekker voor dertig seconden uit uw cv-ketel of warmtepomp te halen.

  • Controleer of je met een mobiele hotspot wel kunt verbinden op de eTwist. Als dit wel het geval is dan zit het in de internetverbinding van de klant.

  • Laat de internetprovider controleren of het netwerk op 2.4 GHZ staat ingesteld.

  • Controleer via Instellingen – Wifi of het WIFI netwerk wel stabiel drie streepjes signaalsterkte heeft. Zakt deze naar twee streepjes of lager dan kan de eTwist niet verbinden met het WIFI netwerk. Een uitkomst kunnen dan signaalversterkers zijn van de internetprovider.

Als de verbindingen allemaal goed zijn dan kunt u tenslotte nog controleren of de eTwist op de laatste software versie zit door in het menu te controleren of er software updates zijn.

Na al deze checks en een werkende verbinding kunt u de QR code opvragen via Instellingen – Registreer apparaat of dienst.

Indien u er na deze stappen nog niet uit komt dan kunt u altijd contact opnemen met onze helpdesk. Bel hiervoor met 055-549 69 69.

Terug naar het overzicht