• Website
  • Kennisbank
  • Actueel
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.

Interview Lisa

Lisa Klein Klouwenberg versterkt de marketingafdeling van Remeha als Segment Marketeer Utiliteit. Benieuwd wat ze zoal doet in haar functie? Lisa neemt je mee!

Wat houdt je functie precies in?

Als Segment Marketeer ben ik verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten die vallen binnen het segment utiliteit. Ik opereer in mijn functie vooral op tactisch niveau. Zo kijk ik naar de richting die we op willen met productintroducties en welke lijnen we willen gaan uitzetten. Hoe ziet de customer journey er uit volgend jaar? Wat wordt ons verhaal? Het plaatje moet compleet zijn en moet aansluiten bij de doelgroep. Om deze verschillende doelgroepen te bereiken, zetten we diverse marketingcampagnes in. Iedere doelgroep is immers anders en reageert op andere prikkels. Ook focus ik me op bepaalde projecten en draag ik bij aan verschillende beurzen.

Wat vind je zo leuk aan je functie?

Ik vind het heel interessant dat ik mijn focus volledig kan leggen op het segment utiliteit. Ik kan echt de diepte in gaan en daar krijg ik veel energie van. In mijn functie krijg ik overigens ook veel vrijheid. Ik ben volop bezig met allerlei interessante plannen voor volgend jaar en ik zie mooie uitdagingen liggen. Het tillen van een segment naar een hoger niveau. Ik vind het ontzettend gaaf om daaraan bij te dragen.

"Een segment naar een hoger niveau tillen. Ik vind het ontzettend gaaf om daaraan bij te dragen".

Lisa Klein Klouwenberg

Kun je wat meer vertellen over het segment utiliteit?

Het segment utiliteit kenmerkt zich eigenlijk door een grote diversiteit aan installateurs, adviseurs en opdrachtgevers en bouwbedrijven. Deze bedrijven richten zich vanuit een eigen achtergrond, visie of historie op de markt. Het betreft de zakelijke markt en richt zich op gebouwen zonder woonbestemming, zoals ziekenhuizen en groothandels. In dit segment richten we ons dus niet op particuliere verkoop.

Hoe houd jij iedere dag uitdagend?

De energietransitie zorgt voor genoeg uitdagingen. Elke dag is anders en er is altijd genoeg te doen. Omdat de markt zo snel veranderd zijn we continu in beweging. Het is dan ook van uiterst belang dat we constant op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de markt. Naast mijn werk volg ik een duale post-hbo opleiding, genaamd Contentmanagement en Crossmediastrategie. Deze studie volg ik vanuit Remeha. Alles wat ik hier leer, kan ik gelijk toepassen in de praktijk. Ik word op een heel andere manier getriggerd door deze opleiding. Wat mij betreft een heel mooie kans die Remeha mij biedt.

Bekijk Marketing vacatures