• Website
  • Kennisbank
  • Actueel
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.

Missie H2 verlengt samenwerking

NOC*NSF en waterstofconsortium Missie H2 verlengen samenwerkingrnDe samenwerking tussen NOC*NSF en het waterstofconsortium Missie H2 gaat door tot en met de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio 2021. Bovendien treedt ook Toyota toe als partner van Missie H2. Olympisch kampioenen zoals Marit Bouwmeester en Ferry Weertman zetten als ambassadeurs van Missie H2 de campagne ‘Samen maken we van Nederland Waterstofland’ extra kracht bij.

In Nederland hebben we de unieke kans om samen ‘Nederland Waterstofland’ te realiseren. Alle ingrediënten zijn hiertoe aanwezig. Met Missie H2, partner van TeamNL  slaan zeven partijen uit de waterstofketen (Gasunie, Groningen Seaports, Toyota, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland en Stedin Groep) de handen ineen om Nederland met behulp van de kracht van Olympische en Paralympische sport te laten kennismaken met de mogelijkheden van waterstof. Ook wil Missie H2 een brede beweging op gang te brengen ten behoeve van de energietransitie.

Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF

"We zijn erg blij met het verlengen van het partnership met Missie H2 met in ieder geval een jaar. Deze steun kunnen wij in deze tijd goed gebruiken. Goed om te zien dat Toyota via Louwman & Parqui, waar wij ook uitgebreid mee samenwerken, zich bij Missie H2 heeft aangesloten.  Voor TeamNL is het prachtig dat deze bedrijven de Nederlandse sport en TeamNL ondersteunen en tegelijkertijd zo’n belangrijk maatschappelijk thema als onze verduurzaming onder de aandacht van Nederland weten te brengen. Daar blijven wij graag aan meewerken, vooral in aanloop naar en tijdens de Spelen van Tokyo die zoals bekend nu pas in de zomer van 2021 plaats zullen vinden.”

Verlenging partnership NOC*NSF

De sponsorovereenkomst tussen Missie H2 en NOC*NSF op het domein TeamNL wordt met tenminste een jaar verlengd tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo in 2021. Dit is geen vanzelfsprekendheid in relatie tot de huidige economische situatie, maar de juiste stap in het ondersteunen van TeamNL en haar sporters in deze tijd. Zeker wanneer enkele sporters als ambassadeur het gezicht worden van de aankomende campagne.

Daarnaast zijn de concrete waterstoftoepassingen tijdens de Japanse Spelen van dusdanige relevantie dat de samenwerking helpt bij de energietransitie naar Nederland Waterstofland. Onder meer het Olympisch Dorp en het vervoer in Tokyo draaien op waterstof. Door dit uit te lichten en de voorbeelden uit eigen land te laten zien mikt het consortium op een hogere bekendheid en acceptatie onder het grotere Nederlands publiek.

Marjan van Loon, CEO Shell Nederland namens Missie H2

“Voor Missie H2 slaan we natuurlijk de handen ineen. Ook in deze uitdagende tijden blijven we TeamNL steunen op weg naar Tokyo. Met de watersporters van TeamNL blijven we ons hard maken voor Nederland Waterstofland. Extra mooi is dat met de komst van Toyota Nederland nu alle schakels uit de waterstofketen in Missie H2 zijn vertegenwoordigd. Van producent tot eindgebruiker. Samen maken we van Nederland Waterstofland. Energietransitie is per slot van rekening teamsport.”

Kiran Badloe

Olympisch en Paralympisch kampioenen ambassadeurs van Missie H2

TeamNL topsporters Kiran Badloe, Marit Bouwmeester, Liesette Bruinsma, Ferry Weertman en Ilse Paulis & Marieke Keijser zetten zich tot en met de Olympische en Paralympische Spelen in als ambassadeurs van Missie H2.

Ulco Vermeulen, bestuurslid Gasunie namens Missie H2: “De, in sommige gevallen zelfs meervoudig, Olympisch, Paralympisch, Wereld-, Europees en Nederlands Kampioenen kennen de kracht van het water als geen ander en zetten de Missie H2 campagne ‘Samen maken we van Nederland Waterstofland’ kracht bij. Bovendien gaat Missie H2 tijdens de campagne nauw samenwerken met de watersportbonden KNZB, KNRB en het Watersportverbond.”

Marit Bouwmeester