• Website
  • Kennisbank
  • Actueel
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.

We zijn enorm betrokken en helpen elkaar. Dat is belangrijk

Vanaf 1 januari is Techneco Remeha. In een tweegesprek met Freek Belterman en Sebastiaan Rietveld komen zaken als samenwerking en nieuwe oplossingen ter sprake. Belterman is accountmanager woningbouwcorporaties bij Remeha: “Ik werk voor woningbouwcorporaties, met name in de driehoek met installateur, adviseur en corporatie.” Rietveld is accountmanager nieuwbouw bij Techneco: “Ik werk vooral voor installateurs die met nieuwbouw bezig zijn, maar ik heb ook contact met aannemers en adviseurs.”

Remeha en Techneco: samen de oplossingen

Uit een andere branche

Freek Belterman is een ‘ouwe rot’ in het vak. Hij werkt al 14 jaar bij Remeha en kent het klappen van de zweep. Pas begin 2020 is Sebastiaan Rietveld vanuit de bankwereld bij Techneco in dienst getreden. Uit persoonlijke interesse verdiept hij zich al jarenlang in techniek achter verduurzaming en de energietransitie. Daarnaast kijken banken al jaren naar de verduurzaming van hun vastgoedportefeuille. De thematiek is bekend en Rietveld is dus zeker geen onbeschreven blad.

Een goede keuze

Rietveld en Belterman ervaren de integratie tussen Techneco en Remeha als een intensieve periode. “Een bijzondere, maar ook ontzettend leuke tijd. Omdat ik vlak voor de coronacrisis bij Techneco aan de slag ging, heb ik met name op afstand kennis moeten maken met nieuw werk, een nieuwe branche, nieuwe klanten en Remeha”, vertelt Rietveld. Belterman juicht de integratie van Techneco in Remeha toe: “Met de komst van Techneco hebben we de markt meer te bieden en dat merken we direct.” Beide heren zien de Elga Ace als het eerste voorbeeld van de succesvolle samenwerking tussen Apeldoorn en Delft. De Elga is vanuit Techneco ontwikkeld en is na de overname doorontwikkeld tot de Elga Ace. Volgens Rietveld blijft het daar niet bij. Hij is ervan overtuigd dat Remeha – mede als gevolg van de integratie – garant staat voor nieuwe productontwikkelingen en innovatieve oplossingen.

Nieuwe oplossingen als Klimaat@Home

“Van origine zijn we aanbieder van producten”, vertelt Belterman. “Tegenwoordig leveren we oplossingen. We leverden al ontzorgingsconcepten op het gebied van cv-ketels in de utiliteit. In dat segment verzorgen we bijvoorbeeld onderhoud voor de opdrachtgever, inspecteren we de installatie of bieden we de mogelijkheid de garantie af te kopen. Op die manier weet men precies waar men aan toe is. Met Klimaat@home zijn we betrokken bij nieuwbouwprojecten en hiermee gaan we nog verder met het bieden van maatwerkoplossingen. Zo werken we onder andere aan ventilatie, vloerverwarming en het pv-gedeelte. Daarnaast is het mogelijk één en ander te financieren. Ik merk nu bij corporaties dat ze precies willen weten wat het voor hen betekent.” Rietveld vult aan: “Woningbouwcorporaties zijn vaak risicomijdend en dan is het waardevol dat Remeha een deel van financiering en instandhouding van hen over kan nemen. Aanvullend vinden ketenpartners het fijn als ze één aanspreekpunt hebben.” Freek Belterman concludeert: “Als ze een partij hebben die alles regelt dan verloopt het proces soepeler en kunnen we maximaal ontzorgen.”

Elkaar versterken

Sebastiaan Rietveld: “Ik ben echt van mening dat de integratie van Techneco in Remeha beide organisaties voordelen biedt. We kunnen zo ontzettend veel van elkaar leren en samen nog sterker worden. Ik denk bijvoorbeeld dat we van elkaars netwerk kunnen profiteren. Apeldoorn heeft klanten in de portefeuille die Delft niet heeft en andersom. Verder kan de flinke groei van Techneco binnen de structuur van Remeha worden versterkt.” Belterman: “Uit alles blijkt dat we enorm betrokken zijn en elkaar helpen. Dat is belangrijk. Ik zeg wel eens: we zijn één groot team en dat is echt zo!”

Toegevoegde waarde Remeha

Remeha en Techneco proberen hun klanten zoveel mogelijk te ontzorgen. Via innovatieve oplossingen neemt die focus alleen maar toe. Freek Belterman hierover: “We hebben een breed scala aan producten en we zetten dat goed in de markt, maar het is ook belangrijk dat de aftersales op niveau blijft, want dat is iets waar relaties op rekenen. Warmtepompen, en zeker grondgebonden warmtepompen, zijn een bijzondere tak van sport. Dat vraagt veel begeleiding, ondersteuning – en ik weet dat de markt dat erg waardeert.”

“Dat is precies de toegevoegde waarde van Remeha”, aldus Sebastiaan Rietveld. “Service is de toegevoegde waarde van Remeha en die service, het delen van kennis en klaar staan voor relaties is bij de verkoop van warmtepompen erg belangrijk.”

Benieuwd naar andere interviews over de integratie?