• Website
  • Kennisbank
  • Actueel
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.
Geen resultaten gevonden.

Leren van elkaar en die kennis delen met het netwerk

“Ik zie de overname én integratie als een verrijking van de mogelijkheden voor Remeha. De aanwezige kennis en kunde van de mensen van Techneco is echt een waardevolle aanvulling. Nu hebben we meer te bieden en kunnen we nog sneller schakelen”, aldus Sjoerd Langereis, business accountmanager van Remeha.

Remeha en Techneco: samen de kennis

Keuze voor ontwikkeling

Met Sjoerd Langereis en Volkan Kaya (business accountmanager Techneco) bespreken we de integratie van Techneco in Remeha en de positieve gevolgen die dat heeft. Sjoerd Langereis is blij met de strategie die Remeha heeft gekozen: een keuze voor ontwikkeling. Volgens hem is het belangrijk, interessant én leuk om je bezig te houden met andere technieken. Ieder heeft zijn specialisme, maar het gemeenschappelijke doel is kennis vergroten om daarmee onze klant nog beter te kunnen bedienen.

Het wij-gevoel

In januari 2019 nam Remeha Techneco over en er is voldoende tijd genomen om beide organisaties te integreren. Met name in 2020 zijn flinke stappen gezet en tijdens de VSK traden Remeha en Techneco samen in de spotlights. “Het wij-gevoel is versterkt door samen op de VSK te staan. Tijdens die beurs was de Elga Ace een ware eyecatcher en dat heeft veel aandacht getrokken en nieuwe mogelijkheden gebracht. Dit apparaat heeft, anders dan een cv-ketel, een gadget-gehalte en daar praten mensen graag over”, vertelt Langereis. Ook Kaya herinnert zich de VSK goed: “We stonden daar als één merk, maar beide merken waren nog wel aanwezig. We merkten heel goed hoe groot Remeha is. Het voelde alsof we een grotere broer hadden gekregen. Dus ja inderdaad, daar groeide het wij-gevoel.”

Grote rol

“In 2020 is de samenwerking tussen Remeha en Techneco intensiever geworden. Toen zijn we elkaar gaan versterken. Inmiddels hebben we een nieuw pand in Delft en nu worden wij écht Remeha. Vooralsnog is het zo dat Delft een specialisatie krijgt in warmtepompen, maar onze overall kennis neemt natuurlijk enorm toe”, vertelt Kaya. “Bovendien kan ik mijn collega’s inschakelen als ik meer kennis en ervaring nodig heb en vice versa. Er ontstaat kennisuitwisseling.”

Het is meer dan een overname: er was direct een speerpuntproject: samen groeien in de warmtepompmarkt.

"In nauwe samenwerking met Techneco hebben we de hybride warmtepomp Elga, zoals zij die al hadden, doorontwikkeld tot de Elga Ace. Dat apparaat sluit perfect aan op onze cv-ketels en is ideaal voor woningen die nog niet gasloos zijn te maken.” Kaya: “We zijn een warmtepompontwikkelaar en -leverancier in hart en nieren. Wij bieden concrete oplossingen voor zowel nieuwbouw en bestaande bouw. Omdat wij naast de warmtepompen  ook de bronnen en vloerverwarming leveren, ontzorgen wij de installateur en/of aannemer optimaal. Als partner in binnenklimaat coördineren wij projecten en staan in contact met onze partners. Door deze kennis te bundelen kunnen we de installateur optimaal bedienen en ondersteunen.”

Oplossingen die er toe doen

Over de vraag hoe de toekomst eruit ziet, is Kaya duidelijk: “De overname resulteert in nog meer tevreden installateurs. We staan klaar voor het bestaande netwerk, maar omdat we steeds meer producten en totaalconcepten kunnen aanbieden, binden we ook nieuwe installateurs aan ons.” Ook Langereis is positief: “We gaan gezamenlijk klanten bezoeken, zodat we onze expertise en kennis kunnen delen. Verder heeft de Elga Ace het in zich om een enorme accelerator te worden. Jaren geleden introduceerden we de Avanta cv-ketel. Deze ketel heeft nog steeds bestaansrecht: installateurs geloven erin en hebben deze ketel werkelijk omarmd. Ik geloof dat de Elga Ace een soortgelijk succes kan worden. Van de overname verwacht ik op termijn meer nieuwe oplossingen die er maatschappelijk toe doen en die meewerken aan het succes van Remeha. Met onze gecombineerde kennis is dat heel goed mogelijk.”

Adviseur en vraagbaak

Het gaat er natuurlijk om wat de overname doet voor de klanten van Remeha. Kaya en Langereis zijn daar zeer optimistisch over. Volkan Kaya: “Wij bieden klanten alle mogelijke oplossingen. Dat geldt voor de kleine installateur en grote installateur, maar ook voor de ontwikkelaar. Ook de diensten die we aanbieden helpen onze klanten. Denk daarbij aan trainingen, monitoring van software en service op afstand. Verder worden we vaker benaderd als vraagbaak en met name grotere partijen weten ons steeds beter te vinden om advies in te winnen.” Langereis vult aan: “Groot voordeel is de totaalformule. Daarnaast is de zeer specialistische kennis op het gebied van warmtepompsystemen doorslaggevend. De koppeling van kennis en alle mogelijkheden van de grote organisatie in de vorm van ondersteuning en service, maakt het verschil.” Volkan Kaya sluit af met een duidelijke belofte: “Wij zijn leverancier van binnenklimaat-oplossingen en wij willen onze kennis delen met installateurs.”

Benieuwd naar andere interviews over de integratie?